Financiële administratie

Beheer van boekhouding en advies

Finance Plus kan de boekhouding op kantoor of thuis verzorgen. Ook geven wij scholing aan medewerkers binnen jouw bedrijf, zodat zij uit de voeten kunnen met de (online) administratie. Voor hulp of advies zijn wij dan natuurlijk altijd beschikbaar.

Omdat wij dagelijks de boekhouding van bedrijven en particulieren beheren, kunnen wij een compleet advies geven over het boeken, voeren en optimaliseren van de administratie. We kijken samen welke informatie voor jou van belang is en spelen in op deze behoefte bij de presentatie van jouw (tussentijdse) cijfers.

Wij verlenen onder meer de volgende diensten:

  • Het geven van een compleet advies voor het boeken en voeren van de administratie
  • Het geheel of gedeeltelijk verzorgen van de boekhouding bij ons op kantoor
  • Het geheel of gedeeltelijk verzorgen van de boekhouding thuis of op jouw kantoor
  • Het verzorgen van aangiften omzetbelasting
  • Het inrichten en beheren van de online administratie

De Extra administratieservice van Finance Plus


Inkoopfacturen verzamelen, mailbox bijhouden, verkoopfacturen opstellen, debiteuren- en crediteurenbeheer. Administratieve zaken waar je als (zelfstandig) ondernemer eigenlijk niet mee bezig wilt zijn. Finance Plus wil haar klanten graag volledig ontzorgen en daarom bieden wij de Extra administratieservice aan.

Wat houdt dit precies in?
Als je gebruik maakt van de Extra administratieservice nemen wij voor een vast bedrag per maand zoveel mogelijk van jou over. Denk hierbij aan:

  • Verzamelen en ordenen van de inkoopfacturen.
  • Beheren van de zakelijke e-mail
  • Controleren factuurvereisten.
  • Contact onderhouden met leveranciers in geval van een dispuut of indien ander overleg gewenst is.
  • Verkoopfacturen maken.
  • Betalingen klaarzetten in de bank (crediteuren, belastingen en salarissen).
  • Debiteuren- en crediteurenbeheer.

    Op deze manier hoef jij niet om te kijken naar jouw financiële administratie en kun jij je volledig focussen op andere zaken. Zo kan jij doen waar je het allerbeste in bent en wij ook!

    Jaarrekening maken

    Heb je een besloten vennootschap (bv) of een naamloze vennootschap(nv), dan ben je verplicht om een jaarrekening te (laten) maken en die binnen vijf maanden na afloop van het betreffende jaar te deponeren bij het Handelsregister van de Kamer van Koophandel.

    Laat ons jouw jaarrekening opstellen! De medewerkers van Finance Plus worden constant bijgeschoold over de laatste wijzigingen in de belastingwetgeving, zodat zij deze kennis kunnen gebruiken als zij een jaarrekening maken. Na het opstellen zal jouw klantmanager onze bevindingen met jou bespreken, zodat je precies weet hoe jouw bedrijf er financieel voor staat. Want het is ons gezamenlijk doel om jouw bedrijf gezond te houden en te laten floreren!

    Laat Finance Plus jou volledig ontzorgen

    Als wij gedurende het hele jaar jouw administraties verwerken en de diverse aangiften voor jou doen hebben wij op het moment dat wij jouw jaarrekening opstellen alle benodigde gegevens al voorhanden. Hoe meer informatie wij al hebben, zoveel minder tijd zal een jaarrekening maken kosten. Ook het deponeren van de jaarrekening zelf wordt door ons verzorgd. Bovendien worden alle termijnen door Finance Plus nauwlettend in de gaten gehouden, zodat je geen boete riskeert wanneer je zelf onverhoopt een aangifte te laat zou indienen. Ook zijn wij graag jouw financieel sparringpartner en helpen samen jouw onderneming te groeien.

    Kosten opstellen jaarrekening bv of nv

    Een jaarrekening bestaat uit verschillende onderdelen, zoals de balans, de winst- en verliesrekening en eventueel een accountantsverklaring. Welke eisen de Kamer van Koophandel aan jouw jaarrekening stelt is afhankelijk van de grootte van jouw onderneming. Indien jouw onderneming uit een moeder- en meerdere dochtermaatschappijen bestaat, is het wellicht zelfs beter om naast de individuele jaarrekeningen ook een geconsolideerde jaarrekening te maken.

    Er zijn applicaties en daarmee kun je tegen een relatief laag bedrag zelf een online jaarrekening maken. Maar deze applicaties houden vaak geen rekening met jouw specifieke bedrijfssituatie en kosten veel tijd. Tijd die je beter kunt besteden. De kosten die verbonden zijn aan het op laten stellen van een jaarrekening door ons heb je daardoor snel terugverdient.

    Meer weten?
    Wil je ook weten, wat wij op het gebied van financiële administratie voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Of wens je meer informatie over het gebruik van software voor boekhouding zoals bijvoorbeeld Exact Online? Neem dan gerust contact met ons op!

    Neem contact op