Een kijkje in het leven van een klantmanager

Image
Na haar opleiding bedrijfseconomie te hebben afgerond, is Michelle begonnen bij een administratiekantoor in Voorburg als assistent-accountant. 2,5 jaar geleden nam Brenda contact met haar op om te kijken of ze open stond voor een nieuwe baan. En zo is Michelle 2,5 jaar geleden begonnen als klantmanager bij Finance Plus!

Hoe kijk je terug op de afgelopen 2,5 jaar?

Ik ben heel blij dat ik besloten heb over te stappen. Ik hou ervan dat de werkzaamheden van een klantmanager zo afwisselend zijn. De afgelopen 1,5 jaar was natuurlijk voor iedereen raar. Het vele thuiswerken vraagt de nodige aanpassingen. Waar ik eerst klantgesprekken op kantoor had, moest nu ineens alles via Teams en de telefoon. Maar we hebben altijd samen met de klanten bekeken waar zij behoefte aan hebben en hoe we dat kunnen realiseren. Ook intern is er in coronatijd veel veranderd. Er is al die tijd veel aandacht geweest voor de begeleiding hiervan en voor wat wel kan, zodat je ook met elkaar verbonden blijft als je elkaar een poos niet gezien hebt. Zo hadden we een wekelijks sportmomentje via Teams, gezamenlijke lunches en digitale borrels.

Hoe zou jij zelf je werk omschrijven?

Mijn werk is heel veelzijdig. Er zijn altijd een aantal standaard werkzaamheden, zoals het opstellen van de jaarrekeningen en de tussentijdse cijfers. Tijdens de btw-maand ben ik meestal druk met het boeken of controleren van administraties en het opstellen van aangiften. Maar er komen ook vaak verzoeken vanuit de klant, zoals het opstellen van begrotingen of het bespreken van tussentijdse cijfers. Dat maakt het werk heel afwisselend. Daarnaast ben ik de afgelopen 1,5 jaar erg druk geweest met alle coronamaatregelen. Voor sommige klanten regel ik de aanvragen van diverse regelingen zoals de TVL en de NOW. Andere klanten regelen dit zelf, maar vragen om advies bij het aanvragen of de afrekeningen. Ook hou ik voor diverse klanten de deadlines voor deze regelingen in de gaten. Dit laat maar weer eens zien hoe veelzijdig mijn werk kan zijn!

Kun je me vertellen hoe jouw gemiddelde woensdag eruit ziet?

Woensdag is tegenwoordig mijn kantoordag! De overige dagen werk ik vanwege de coronamaatregelen nog thuis. Op woensdag begin ik mijn dag altijd met een lekker kopje koffie en een gezellig praatje met mijn collega’s. Daarna klap ik mijn laptop open en kijk ik in mijn mails of er nog vragen van klanten zijn. Hoe de rest van de dag verloopt is helemaal afhankelijk van de werkzaamheden die op de planning staan. Zo kan ik samen met de sparringpartner een vraagstuk van een klant bespreken, maar kan ik ook bezig zijn met het opstellen van een jaarrekening of het inrichten van een administratie. En uiteraard lunch ik voor zover dat nu is toegestaan samen met mijn collega’s aan onze gezamenlijke lunchtafel. Zodra het weer kan speel ik graag een potje tafelvoetbal mee!

Wat vind je zo leuk aan werken bij Finance Plus?

Er hangt een hele leuke sfeer binnen zowel mijn eigen team als het hele bedrijf, je kunt gewoon overal binnenlopen. Ook hebben we vaak hele gezellige borrels en fantastische bedrijfsuitjes. Daarnaast ben ik heel blij met de cultuur binnen Finance Plus. Er wordt veel aandacht gegeven aan wat jij graag wilt en wat jij leuk vindt aan je werk. Zo kwam bijvoorbeeld direct al ter sprake dat ik veel affiniteit heb met automatisering, en ben ik daardoor nu een vast onderdeel van het automatiseringsteam. Binnen dit team kijken we naar welke mogelijkheden er zijn om het werk voor zowel de klant als voor ons efficiënter, makkelijker en overzichtelijker te maken.

Ook als klantmanager aan de slag bij Finance Plus?