Berichtenbox op Mijn Overheid
De Belastingdienst gaat steeds meer digitaal werken in het contact met de burgers. De nieuwe stap in het digitale verkeer is het opzetten van een Berichtenbox.
De Berichtenbox op MijnOverheid is uw persoonlijke, beveiligde postbus voor digitale berichten van de overheid. In uw Berichtenbox kunt u digitale berichten ontvangen, bewaren en beheren van onder meer de Belastingdienst, RDW, SVB, UWV en diverse gemeenten. Nog niet alle gemeenten zijn zo ver.
Digitalisering berichtverkeer
In de komende twee jaar zal het berichtenverkeer van de Belastingdienst geleidelijk aan worden gedigitaliseerd. Vanaf december 2015 krijgt u de berekeningen voor toeslagen alleen nog digitaal en niet meer op papier.
Begin 2015 stuurt de Belastingdienst ook de brieven met het verzoek om aangifte inkomstenbelasting over 2015 te doen ook naar de Berichtenbox. Deze brieven ontvangt u echter ook nog op papier.
Account activeren
Nadat u uw account op MijnOverheid hebt geactiveerd, ontvangt u automatisch digitale berichten van de Belastingdienst. Als er een nieuw bericht voor u in uw Berichtenbox is geplaatst, ontvangt u een e-mail op het e-mailadres dat u hebt opgegeven toen u uw account activeerde.
Omdat de Belastingdienst in de toekomst bepaalde berichten alleen nog maar digitaal zal versturen, raden wij u aan om uw account op MijnOverheid (www.mijnoverheid.nl) nu te activeren. U voorkomt hiermee dat u berichten misloopt.
Portal
De ontvangen berichten kunt u daarna uiteraard uploaden in de portal die wij voor u hebben aangemaakt of aan kunnen maken. Zo missen we geen belangrijke informatie die u aangaat.
(bron: www.belastingdienst.nl)
Meer informatie
Mocht u nog aanvullende vragen hebben, neemt u dan gerust contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
Het Finance plus team!